Tokratni 9. akademski večer z naslovom “Zemanta, od Ljubljane do San Francisca” je potekal v organizaciji Fakultete za informacijske študije v Novem mestu. Pred polno Malo dvorano Kulturnega centra Janeza Trdine je Andraž Tori, soustanovitelj in tehnični direktor podjetja Zemanta govoril o poti Zemante od ideje do izvedbe, kako pridobiti tvegani kapital, predstavil produkt podjetja in načrte, ki jih imajo za prihodnje.
Ustanovitelja podjetja Zemanta, Andraž Tori in Boštjan Špetič, sta dobila idejo za podjetje, ko sta delala na nacionalni televiziji. Razvila sta sistem Odprti kop, ki na podlagi podnapisov ustvarja spletne strani oddaj. Verjela sta, da bi bile lahko podobne rešitve zanimive tudi za druga podjetja, zato sta pred tremi leti ustanovila podjetje Zemanta. S pridobivanjem zagonskih sredstev v Sloveniji nista imela uspeha, zato sta se prijavila na mednarodni natečaj Seedcamp. Bila sta med šestimi izbranci, ki so dobili 50 tisoč evrov zagonskega kapitala ter se za tri mesece preselila v London. Od lanskega leta je podjetje prisotno tudi v ZDA.
“Zemanta spreminja način, kako ljudje pišejo besedila“, je povedal Andraž Tori. Blogerjem bistveno poenostavlja pisanje tako, da prepozna kontekst besedila in piscu sproti ponuja sorodne povezave, fotografije in članke, ki jih uporabnik lahko doda svojemu besedilu. Produkt Zemanta pa ni namenjen le piscem blogov, temveč tudi medijskim hišam in ostalim organizacijam, ki želijo svoja besedila obogatiti z dodatno vsebino iz spleta.
Uporabniki Zemantinih storitev so med drugim Yahoo, AOL, Washington Post, Eired, Discovery in UNESCO.
Diplomanti FINI predstavljajo razvojni potencial družbe.
Graduates of FINI are society's developmental potential.